نکاتی موثر در بازاریابی اینستاگرامی

نکاتی موثر در بازاریابی اینستاگرامی
میخواهیم روش هایی را معرفی کنیم که بتوانید از این روش ها برای بیشتر دیده شدن برندتان استفاده کنید ، اینستاگرام برای صاحبان کسب و کار می تواند یک راز باشد. در مقاله ای چنین دیدگاهی نوشته شده بود که : “اگر شما یک هنرمند مشهور نیستید، معروف شدن در اینستاگرام کار بسیار سختی است”. در حالی که ممکن است این موضوع تا حدودی حقیقت داشته باشد، ولی این مورد حداقل برای کشور ما کاربردی ندارد و شاید بتوانیم بگیم که عکس این موضوع نیز اتفاق می افتد و کسانی که حتی هیچ اسم از آنها در جامعه مطرح نبوده امروزه به کمک اینستاگرام توانسته اند خود را برای اکثر مردم معرفی کنن ، با ما همراه شوید تا با نکاتی که اکثر کسب و کار های موفق برای موفقیت خود آنها را رعایت کرده اند آشنا شوید :
از هشتگ های مرتبط کسب و کار خود استفاده کنید
به غیر از تصاویر، هشتگها مهمترین عنصر پست شما هستند. در حالی که نوشتن شرح تصاویر به شما کمک میکند تا به بیان داستان پشت تصویر خود بپردازید، هشتگها به شما اجازه دیده شدن تصویر و توضیح آن، توسط افراد خارج از حوزه فعلی فالوور ( دنبالکنندگان ) های شما را میدهد.
هنگامی که کاربران، هشتگهای مربوط به صنعت مورد نظر خود را جستجو میکنند شما به دنبال نمایش پستهای خود هستید. اگر اینگونه نباشد فرصت مناسبی را برای رقبایتان برای نشان دادن پستهایشان، افزایش نفوذ و افزایش تعداد فالوورهایشان ایجاد کرده اید.
در اینجا سه استراتژی اصلی که میتوانید برای انتخاب هشتگها استفاده کنید وجود دارد :
(استفاده از هشتگهای محبوب که بیشترین شانس برای جستجو را دارند (استفاده از هشتگهایی با محبوبیت کمتر اما در عین حال بسیار مرتبط. این هشتگها ممکن است کاربران کمتری را به پست های شما جذب کنند، اما در عوض کسانی که پیدا میکنند بیشتر کاربران هدف شما خواهند بود.
استفاده از هشتگهایی که به طور معمول تصور میشود فالوورهای بیشتری را جذب کند؛ به عنوان مثال #followme # follow4follow و #follow
بدون در نظر گرفتن اینکه از کدام یک از این سه استراتژی استفاده میکنید، سعی کنید حداقل از یک هشتگ در هر پست استفاده کنید. در مورد استفاده بیش از حد از هشتگها نیز نگران نباشید؛ برخی تحقیقات نشان میدهند که درگیری در پستهایی که بالای ۱۱ هشتگ دارند، بیشتر است!
عضوی از خانواده اینستاگرام باشید
همانند تمام بازاریابی شبکههای اجتماعی، اینستاگرام زمانی که شما از آن برای برقراری ارتباط با سایر کاربران استفاده میکنید بسیار خوب عمل میکند. استفاده از پلتفرم تنها به ارسال تصاویر در فضای کوچک اطرافتان محدود نمی شود، بلکه به شرکت کردن و یا ایجاد جامعه در مورد آن عکس اشاره دارد.
راه های بسیاری برای ساخت و یا حضور به عنوان بخشی از یک جامعه در بازاریابی اینستاگرام وجود دارد. استفاده از هشتگها به شما اجازه میدهد تا با کاربرانی که تا به حال هرگز آنها را ملاقات نکرده اید ارتباط برقرار کنید. ابراز علاقه ( لایک ) و اظهار نظر در عکس های افراد دیگر باعث ارتباط شما با جامعه بزرگتری میشود ( و اغلب به شما کمک میکند فالوورهای خود را افزایش دهید زیرا افراد معمولا فعالیتهای شما را پاسخ خواهند داد ). شرکت در کمپینهای بازاریابی اینستاگرام برای پیشبرد یک هدف ارزشمند میتواند به شما جهت حضور در همکاریهای بزرگتر کمک کند. به اشتراکگذاری تصاویر و فیلم از وقایعی که اتفاق میافتد باعث میشود فالوورهای شما احساس کنند در آن فعالیت بودهاند، و یا یک بخش واقعی از جامعه شما هستند.
تناوب بهینه ارسال پست را بدانید
شاید شما هم مثل اکثر کاربران اینستاگرام در مورد تعداد و زمان ارسال پست های خود مطالب زیادی را خوانده اید ولی باید بگویم که تنها شما میتوانید تصمیم بگیرید که بهترین رفتار با مخاطبانتان کدام است.
به عبارت دیگر، از افزایش پستهای خود زمانی که فرصت آن ایجاد میشود نگران نباشید. با یک پست در روز شروع کنید، و به تدریج سعی کنید تعداد آن را افزایش دهید. هنگامی که به نقطهای رسیدید که تعامل در حال کاهش بود، تعداد پستها را تا حدودی کم کنید تا زمانی که دوباره به سطح مطلوب خود بازگردید.
تصاویر مرتبط با احساس به برند انتخاب کنید
برخی از موفق ترین برندسازی های موجود در اینستاگرام توجه زیادی به چگونگی برقراری ارتباط میان تصاویرشان با هویت نام تجاری خود دارند. به نظر میرسد که یک شمای کلی از تصاویر خود دارند و این شمای کلی نیز ارتباط نزدیکی با تصویر کلی شرکت آنها دارد.
استارباکس، به عنوان مثال، که بیانیه ماموریتی به شرح زیر دارد: ” بهمنظور الهام بخشیدن و رشد و پرورش روح انسان – هر فرد، یک فنجان در هر منطقه.” پستهای اینستاگرام خود را از طریق ارائه تصاویر الهامبخش و دلگرم کننده که از این بیانیه به خوبی حمایت میکنند به اشتراک میگذارد. به جای ارسال تبلیغات و عکس های تصادفی از قهوه، آنها از تصاویر خودشان برای پیشبرد ماموریت شرکت استفاده میکنند.
اطلاعات پروفایلتان را بهینه سازی کنید
بهینهسازی درست مشخصاتتان در بازاریابی اینستاگرام زمان زیادی نمیبرد اما میتواند تاثیر قابل توجهی در تعداد افرادی که وارد سایت شما میشوند ( بدون توجه به دیدگاه آنها در مورد برند شما ) داشته باشد. برخی از بهترین شیوهها برای بهینه سازی مشخصاتتان عبارتند از :
اطمینان حاصل کنید که تصاویر و توضیحات آنها با احساس نام تجاریتان هماهنگ است.
همیشه لینکی برای ارتباط به وب سایت خود داشته باشید. ممکن است تمایل داشته باشید صفحه فرود خاصی برای بازدیدکنندگان اینستاگرام خود ایجاد کنید و یا در مقصد لینک، برای ترویج کمپین فعلی و یا مطالب خود تغییر موقتی انجام دهید.
از آرم شرکت خود در جایی از مشخصات خود استفاده کنید به طوری که کاربران بدانند که این یک پروفایل رسمی برای شرکت شما است.
یک هشتگ با نام تجاری خاص به مشخصات خود اضافه کنید به طوری که کاربران بدانند که آن نام متعلق به شماست.
مکان فیزیکی خود را در صورتی که یک کسب و کار محلی هستید ذکر کنید.
مطمئن شوید که تصاویر، مطالب و محتواهای شما با ویژگیهای محصولات دیگر رسانههای اجتماعی شما سازگار هستند.
به خاطر داشته باشید که کلمات کلیدی و هشتگها در بیوگرافی اینستاگرام شما نمایه نیست و در جستجو نشان داده نمیشوند. بنابراین به جای استفاده از بیوگرافی خود برای جذب ترافیک در جستجو، از آن برای بیان واضح آنچه نام تجاری شما انجام میدهد و تحریک کاربران برای ورود به سایت خود استفاده کنید.
از ابزارهای مناسب جهت سادهتر کردن امور برای استراتژی بازاریابی اینستاگرام خود استفاده کنید
شما می توانید در اینستاگرام تنها با استفاده از اپلیکیشن اینستاگرام خود موفق شوید. با این حال، بسیاری ابزار بزرگ دیگر نیز وجود دارند که میتوانند به شما در صرفهجویی در زمان کمک کرده و همچنین بینش بهتری درمورد عملکرد پستهایتان در پلتفرم بدهند.
یکی از ابزارهای چند منظوره sendtoinsta.com است. این ابزار اجازه دسترسی به حساب کاربریتان را از طریق مرورگر وب فراهم می کند، و امکان ارسال پست های معمولی و پست های زمان دار را فراهم میکند .
ابزار دیگر Iconosquare است که عکس ها و فیلم هایی که بیشترین تعامل را دارند پیدا میکند و اینکه چه کسی در حال فالو کردن ( دنبال کردن ) و یا آن فالو ( دنبال نکردن ) شما هست را پیگیری می کند.
ابزارهای دیگر شامل Schedugram برای برنامه ریزی پست ها ، INK361 یک ابزار کامل خدمات برای مشاهده، برنامه ریزی و مدیریت پست ها و Piqora برای کمک به شما در پیدا کردن پست جذاب برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود هستند.
از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید
در حال حاضر اینستاگرام اجازه تبلیغات بر روی پلتفرم را به تمامی کسب و کارها داده است. تا چند ماه پیش، تنها برندهای بزرگ میتوانستد به این ویژگی دسترسی داشته باشند. به خاطر داشته باشید که شما در حال حاضر نیاز به یک حساب فیسبوک برای ایجاد تبلیغات اینستاگرام دارید.
افزایش تعداد فالوورها ترکیب هنر و علم است. در اینجا چگونگی انجام آن را توضیح میدهیم :
بدون داشتن یک پایگاه محکم از فالوورها، تلاش شما در اینستاگرم به احتمال زیاد بیثمر خواهد بود. خوشبختانه، راز افزایش فالوورها نسبتا ساده است : تعامل پایدار به طور طبیعی منجر به افزایش فالوورها میشود. به عبارت دیگر، همچنان که شما در حال ارسال پستهای جذاب و تصاویر مربوط هستید، تعداد فالوورها به طور طبیعی افزایش مییابد.
استراتژیهایی برای سرعت بخشیدن به این روند وجود دارند که عبارتند از :
به یاد داشته باشید که کمیت، کیفیت را از بین میبرد. حساب خود را برای نگهداری از تنها بهترین تصاویر ویرایش کنید. هیچ کس علاقه ندارد فردی را که هزاران عکس بی معنا از مواد غذایی و یا دیگر عکسهای تصادفی میگذارد دنبال کند.
همیشه یک عنوان جذاب و مرتبط داشته باشید. پرسیدن یک سوال در عنوان، راه بسیار خوبی برای افزایش تعامل مخاطبان است.
مقاوم باشید. بدانید برای چه افرادی و به چه دلیلی پست میگذارید.
از ابزاری مانند ( Piqora ) برای دیدن تصاویری که منجر به ایجاد بیشترین تعامل شدهاند استفاده کنید ( سپس تعداد بیشتری از آنها را ارسال کنید ).
اظهار نظر در عکسهای خود و دیگر افراد را حفظ کنید. زمانی که افراد تعامل منظم شما را ببینند احتمال بیشتری وجود دارد که شما را فالو کنند.
در هر مکانی حساب کاربری اینستاگرام خود را ارتقا دهید.
یک فالوور باشید
ترجمه ی عکس
جستجوی مکانها، افراد و عکسها
جستجوی عکسها در اینستاگرام
به عنوان مثال: #صبحانه، #ماشینهای قدیمی، # تعطیلات
جستجوی افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند.
به عنوان مثال : کوین
جستجوی عکسهای پست شده در هر منطقه بر روی نقشه
به عنوان مثال: توکیو، لندن، شانگهای
شما احتمالا نمی توانید بدون فالو بک کردن افراد آنها را داشته باشید مگر اینکه شما یک برند بزرگ و نام تجاری شناخته شده باشید. نه تنها باید فالوورهای خود را فالو بک کنید بلکه باید به طور فعال به جستجوی کاربران جدید نیز بپردازید.
برخی استراتژیهایی که میتوانید از آنها برای پیدا کردن افرادی که ارزش فالو کردن را دارند استفاده کنید عبارتند از :
افرادی را که از قبل میشناسید را دنبال کنید : زمانی که وارد اینستاگرام میشوید، به صفحه پروفایل خود بروید، گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی “لیست پیدا کردن دوستان”، برای پیدا کردن لیست دوستان در فیسبوک و کاربران پیشنهادی کلیک کنید.
افراد و یا شرکتهایی را که نوار جستجوی اینستاگرام مورد استفاده آنها را میشناسید فالو کنید.
افراد اثرگذار بر صنعت خود را دنبال کنید.
کاربرانی را که عوامل تاثیرگذار در صنعت شما را دنبال میکنند، فالو کنید.
جستجو برای هشتگهای مرتبط با صنعت. این مورد شاید موثرترین استراتژی برای پیدا کردن کاربران هدف در بازار دنج شما است.
از طریق جستجوی گوگل برای پیدا کردن کاربران با نفوذ در صنعت خود استفاده کنید ( به عنوان مثال، شبکه های اجتماعی + اینستاگرام )
از ابزاری مانند ( gramfeed ) برای جستجوی راحت افراد، مکانها و تصاویر استفاده کنید.
انتخاب محتوای پست های خود را متحول کنید
ارسال دوباره و دوبارهی یک نوع از محتوا کار آسانی است ( این موضوع درمورد تمام پلتفرمهای رسانه های اجتماعی و نه فقط درمورد اینستاگرام صدق میکند ). به دنبال تغییر و بهبود استراتژی و نظارت بر فرمتهایی که بیشترین تعامل را ایجاد میکنند، باشید. برخی از ایده های محبوب برای به اشتراکگذاری عبارتند از :
عکسهای ارسالی کاربر
عکسهایی از پشت صحنه فضای کاری و یا کارکنان خود
ایجاد فرصتی برای بازدید محصولات جدید قبل از ارائه رسمی آنها
نسخه نمایشی یا آموزشهای کوتاهی از محصول
عکسهایی از روزهای عادی زندگی برای نشان دادن دیدگاه شخصی خود
تصاویر و فیلمهایی با مضمون تعطیلات
همانطور که شما تصمیم میگیرید چه مطلبی را ارسال کنید، انتخاب استراتژی مناسب که احتمال زیادتری برای لایک خوردن و کامنت گرفتن دارد نیز مهم است. برای رسیدن به نتیجه ایده آل تان باید تلاش کنید و بر اساس استراتژی که تعریف کرده اید جلو بروید ما این اطمینان را به شما میدهیم که در کمتر از مدت زمانی که فکر میکنید به هدفتان میرسید .

درباره سجاد عزیزی
تقریبا از سال 90 کار حرفه ای رو توی فضای کسب و کار اینترنتی شروع کردم و تو این سالها برای شرکت های مختلفی کار کردم از کسب و کارهای کوچیک تا بیزنس های بزرگ ، سال 95 آژانس دیجیتال مارکتینگ اورینت رو راه اندازی کردم و تو این چند سال سعی کردیم تلاش کنیم تا در حد توان سیستم طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ رو توی ایران تغییر بدیم و به سیستم جهانی نزدیکتر کنیم .
نوشته های بیشتر از سجاد عزیزی
دیدگاهتان را بنویسید