افزایش فالوور اینستاگرام دغدغه کسب و کارها

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که توسط شرکت فیسبوک روی کار آمد. این شبکه اجتماعی با رسالت بارگذاری تصویر و نمایش تصاویر به افراد، راه اندازی شد. یعنی تولید محتوای کاملا تصویری. البته که بخشی برای نوشتن توضیحات یا به اصطلاح کپشن دارد اما اصل و اساس آن را تصویر، شکل میدهد. با گذر زمان افراد برای کسب و کارهای خود نیز پیج اینستاگرام زدند و افزایش فالوور اینستاگرام یکی از دغدغههای بزرگ آنها شد. در این مقاله میخواهیم درباره جذب فالوور اینستاگرام با هم صحبت کنیم. با ما همراه باشید.
افزایش فالوور اینستاگرام
وقتی در گوگل درباره افزایش فالوور اینستاگرام یا جذب فالوور اینستاگرام جستجو میکنیم، بسیاری وبسایتهای متفاوت نمایش داده میشوند. هر کدام از آنها درباره افزایش تضمینی فالوور صحبت میکنند. با خود میگوییم چه خوب! حتما در این سایت ثبتنام کرده و فالوورهای خود را افزایش میدهم، غافل از اینکه این فالوورها همگی فیک بوده و نه تنها کمکی به شما نمیکند بلکه اعتبارتان را نزد اینستاگرام خراب میکند. حتی گاهی ممکن است به بسته شدن پیجتان منجر شود. پس لطفا خونسرد بوده و عجول نباشید.
تعاریف مهم در اینستاگرام
قبل از اینکه وارد مبحث اصلی شویم، لازم است تعاریفی را با هم مرور کنیم.
فالوور (follower) کیست؟
شخصی که پیچ اینستاگرام شما را دنبال میکند و به اصطلاح آن را فالوو میکند.
فالووینگ (following) چیست؟
افرادی که شما آنها را دنبال کرده یا به اصطلاح فالوو میکنید.
هشتگ (#) چیست؟
علامتی است که به کمک آن میتوان در اکثر شبکههای اجتماعی یه جامعه ایجاد کرد. مثلا زمانی که میگوییم #اینستاگرام پیچی پر از اطلاعات درباره اینستاگرام باز میشود که همه افراد آن را در پایین یک پستی زدهاند. تمامی آن پستها در این صفحه قابل ملاحظه بوده و خود در بخش جستجوی اینستاگرام میآید.
روشهای اصولی جذب فالوور اینستاگرام
حال نوبت به مبحث اصلی رسیده است. باید ببینیم که چگونه میتوانیم کاملا اصولی باعث افزایش فالوور اینستاگرام شویم. روش اصولی یعنی چه؟ یعنی افراد به میل خود از پیج شما خوششان آمده و آن را دنبال کنند. این مسئله باعث میشود که آنها همیشه به سراغ شما آمده و مطالب پیجتان را میبینند. هرگز نباید به زور متوسل شد زیرا تبعات خوبی ندارد. حال با هم بهترین روشها را بررسی میکنیم.
۱- نام درستی برای پیج خود انتخاب کنید
اولین قدم انتخاب عنوان و نام پیج است. کاملا مشخص است که باید عنوان کسب و کار خود را انتخاب کرده و روی پیج بگذارید. زیرا قرار است برند شما را بشناسند. اگر کسب و کارتان را مدت زمان زیادی است که راهاندازی کردید، پس خیلیها شما را شناخته و در اینستاگرام به دنبال پیجتان میگردند اما اگر به تازگی کسب و کار نوپایی ایجاد کردید، پس باید به دنبال برندسازی باشید، به همین علت پیشنهاد میشود حتما نام کسب و کار خود را انتخاب کنید.
۲- لوگوی کسب و کار خود را قرار دهید
یکی دیگر از مواردی که در برندسازی شما مفید است، قرار دادن لوگوی سایت در اینستاگرام است. یعنی شما باید تصویر پروفایل اینستاگرام خود را همان لوگو انتخاب کنید. اینگونه هر شخصی با دیدن پیجتان، لوگوی شما را به خطر سپرده و یادش میماند شما چه کاری انجام میدهید.
۳- توضیحات بیوگرافی و آدرس سایت
در اینستاگرام بخشی برای قرار دادن توضیحات کسب و کارتان موجود است، حتما آن را با دقت پر کنید و اطلاعاتی بنویسید که کاربر بداند، شما دقیقا چه کاری انجام میدهید. از طرفی آدرس سایت خود را حتما داخل اینستاگرام در جایگاه مشخص وارد کنید تا کاربران بدانند کسب و کار شما چه سایتی داشته و خدماتتان را در کجا میتوان یافت.
۴- از تصاویر باکیفیت استفاده کنید
اگر قرار است خودتان عکس را تهیه کنید، حتما تصاویری با کیفیت بگیرید که رزولوشن خوبی داشته باشند. اما اگر به دنبال یک عکس خوب میگردید، باز هم سعی کنید از منابعی تصاویر را بیابید که معتبر بوده و تصاویر اورجینالی دارند.
اگر قرار است تصویری از محصولاتتان را داخل اینستاگرام بگذارید، بهتر است از محصول با دوربین عکاسی یا دوربین با کیفیت گوشی، عکس گرفته و بگذارید. نمونه این مسئله در پیجهای فروش پوشاک به چشم میخورد. این خود یکی از راهحلهای اصولی در افزایش فالوور اینستاگرام است.
۵- محتوای کوتاه را روی تصویر جای دهید
اگر پیجی دارید که در آن به گفتن نکاتی میپردازید، لطفا یک عبارت کوتاه را روی تصویر در جایی که تصویر را خراب نکند، جای دهید. این را بدانید که کپشن، هرچقدر ارزشمند باشد، باز هم به اندازه تصویر، کاربر را جذب نمیکند. پس ریسک نکنید و به امید این نمانید که مخاطب حتما مطلب کپشن را بخواند. بلکه یک عبارت کوتاه را روی تصویر حک کنید و جوری بنویسید که مخاطب را علاقهمند به خواندن کپشن نمایید.
۶- به کاربردن هشتگها در کپشن فراموش نشود
هشتگهایی که گفتیم در اینجا کاربرد خود را پیدا میکنند. در واقع یکی از گزینههای اصولی در جذب فالوور اینستاگرام هستند. فقط حواستان باشد که باید هشتگهای مرتبط بیابید. این هشتگها میتوانند انگلیسی یا فارسی باشند ولی توجه کنید که افرادی که واقعا به درد کار شما میخورند را با این گزینه جذب کنید. به عنوان مثال، پستی در اینستاگرام برای “طراحی سایت” تولید شده. بهترین هشتگها برای آن عبارت است از:
#طراحی_سایت #وبسایت #وب #وب_دیزاین #طراحی_وبسایت #ساخت_سایت
با این کار مطلب شما در گروه طراحی سایت قرار میگیرد.
۷- موقعیت مکانی گزینه خوبیست
ایستاگرام گزینهای برای نمایش موقعیت مکانی دارد. شما میتوانید با کلیک روی گزینه Add Location موقعیت خود را تعیین کنید. این کار جالب است و پیشنهاد میشود این کار را حتما انجام دهید. در واقع افرادی که در یک موقعیت خاص هستند با کمک این مورد شما را یافته و مطالبتان را مطالعه میکنند.
۸- محتوای کپشن را استاندارد بنویسید
حواستان باشد محتوایی که برای کپشن مینویسید کاملا مرتبط و اصولی باشد. آن را با دقت و معنیدار بنویسید. یادتان باشد تاثیرگذارترین مقالات، کوتاه و مفید هستند.
۹- زمانبندی مشخصی برای ارسال پستها داشته باشید
شما باید یک برنامه زمانی مشخصی را برای پستهای خود درنظر بگیرید. اینکه این هفته فعال باشید، اما هفته دیگر کاری نکنید، سودی ندارد. باید یک برنامه منظم درنظر گرفته و برای پستهایتان اجرا کنید. مثلا هفتهای سه پست پرمحتوا یا هر روز یک پست مشخص و پرمحتوا. اینگونه کاربران میدانند که شما چگونه پست میگذارید و به سراغتان میآیند. از طرفی اینستاگرام پستهای شما را در سطح بالایی قرار میدهد.
۱۰- استوریهای اینستاگرام در نظر بگیرید
استوریها امکان جالبی برای افزایش فالوور اینستاگرام هستند. مانند پستها سرنوشت نامشخصی ندارند و همیشه در صدر قرار دارند. شما میتوانید جدیدترین پستهای خود را استوری کنید تا به افراد یادآوری کنید، پست جدیدی گذاشتهاید. همچنین علاوه بر آن میتوانید نظرسنجی یا آزمونهایی برگذار کنید.
۱۱- به کامنتها جواب دهید
مشتریمداری مبحث پیچیده اما ضروری برای کسب و کارهاست. همیشه به مشتریان خود پاسخ دهید. حتی شده افرادی را برای این منظور درنظر گرفته و از آنها در این حوزه کمک بگیرید اما همیشه به سوالات کاربران خود جواب دهید. این نشانه احترام به آنها و از طرفی وفادار کردن آنهاست.
۱۲- با پیجهای مشابه خود ارتباط داشته باشید
حواستان به رقبا باشد. به جای دوری از آنها، با آنها در ارتباط باشید. پستهایشان را ببینید، برایشان کامنت بگذارید و آنها را لایک کنید. این کار شما باعث میشود، کاربران و مخاطبان آنها نیز به سراغ شما بیایند و از پستهایتان دیدن کنند.
با ۱۲ موردی که در این مقاله گفتیم، میتوانید اینستاگرامی عالی برای خود ایجاد کنید. در واقع تلاش شما برای افزایش فالوور اینستاگرام و جذب فالوور اینستاگرام بسیار سرنوشتساز و امری مطرح است. پس کمی تلاش کنید تا به نتایج خوبی برسید و از تبلیغات تقلبی دوری کنید که اصلا به نفع بازاریابی اینستاگرامی شما نیست.

درباره سجاد عزیزی
تقریبا از سال 90 کار حرفه ای رو توی فضای کسب و کار اینترنتی شروع کردم و تو این سالها برای شرکت های مختلفی کار کردم از کسب و کارهای کوچیک تا بیزنس های بزرگ ، سال 95 آژانس دیجیتال مارکتینگ اورینت رو راه اندازی کردم و تو این چند سال سعی کردیم تلاش کنیم تا در حد توان سیستم طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ رو توی ایران تغییر بدیم و به سیستم جهانی نزدیکتر کنیم .
نوشته های بیشتر از سجاد عزیزی1 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
عالی بود آقای عزیزی