روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ جزء جداییناپذیری از سایت و فعالیتهای کسب و کار است. در واقع شما برای راهاندازی کسب و کار خود نیازمند آن هستید تا بتوانید کسب و کارتان را به همه افراد بشناسانید. قبلا تعاریفی از دیجیتال مارکتینگ ارائه کردیم، امروز میخواهیم کمی درباره راه و روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ صحبت کنیم. این مقاله بیشتر شبیه به نکاتی است که بیشتر آنها در کسب و کارتان ضروری و مفید است. این شمایید که مورد مناسب را برای کار خود تشخیص داده و با کمک آن به فعالیت بپردازید.
روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ
وقتی حرف از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی میشود، همه ما میدانیم مسیری است که باید در دنیای مجازی آن را طی کنیم. ولی این دنیای مجازی راههای زیادی را پیش روی ما میگذارد که برخی به رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه انجام میشوند. اما پیدا کردن بهترین نکات طلایی در بازاریابی اینترنتی کار چندان آسانی نیست و با تحقیق بدست میآید. برای اینکه کار شما را آسان کنیم، این مقاله را تهیه کردیم.
تقسیم بندی بازاریابی اینترنتی
دنیای دیجیتال مارکتینگ به انواع مختلفی تقسیم میشود که باید حتما با آنها آشنا شویم:
- بازاریابی محتوا
- بازاریابی با شبکههای اجتماعی
- بازاریابی ایمیلی یا email marketing
- تبلیغات
در هر کدام از انواع بالا، روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ را به شما میگوییم. در واقع این روشها هر کدام تکنیک مشخصی هستند که به شما در بهتر شدن وضعیت کمک میکنند.
بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ

شما برای اینکه وبسایتتان را گسترش دهید باید محتوای اصولی و منظم تولید کنید. قبلا درباره روشهای تولید محتوا صحبت کردیم. شما باید یک برنامه دقیق داشته باشید و مطابق با آن محتوای اصولی و مرتبط با کسب و کارتان را تولید کرده تا کاربران بیشتری جذب کنید. حال مبحث بازاریابی محتوا یعنی هر کاری که برای معرفی محتوا و نوشته شما به کاربران صورت میگیرد. بازاریابی محتوا، بخش بسیار مهمی در دیجیتال مارکتینگ است که بایید اصول آن را بدانید.
- از call to action ها کمک بگیرید
درباره این دکمهها چه میدانید؟ در واقع دکمههای call to action به دکمههایی میگویند که کاربران را ترغیب به صفحهای خاص از خدمات و محصولات میکنند. فرض کنید محتوایی تولید میکنید و در آن ارتباطی میان خدمات یا محصولات شما وجود دارد، میتوانید از دکمه call to action استفاده کرده و به مشتری حق رفتن به صفحه جدید را بدهید. این دکمهها را زیبا و جذاب طراحی کنید. مثلا اگر از صفحهسازهایی مانند المنتور در وردپرس استفاده میکنید، ساخت دکمههای call to action به آسانی امکانپذیر میشود.
- تولید محتوای برنامهریزی شده
برای اینکه روی سایت خود محتوا بگذارید باید برنامهریزی دقیقی داشته باشید. اینکه میخواهید چند روز در هفته محتوا تولید کنید و این محتوا دقیقا در چه روزهایی منتشر میشود، مبحث بسیار مهمی است که باید برای آن برنامه دقیقی داشته باشید. در واقع این موضوع یکی از روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ به حساب میآید. برای این کار حتما یک جدول در اکسل یا google sheet بسازید و برنامه منظم خود را تنظیم کنید.
- محتوای خود را در سایر وبسایتها نشر دهید
برخی سایتها به شما اجازه ارسال پست مهمان را میدهند. یا برخی وبسایتها مانند ویرگول امکان انتشار نوشته با قوانین خاصی را به شما میدهد. حتما از این فرصتها استفاده کرده و پستهای خود را در آنها نشر دهید. این امر باعث میشود در درجه اول، محتول شما بیشتر خوانده شود و در مرتبه دوم افراد به سمت سایت شما بیایند.
- اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی
شبکههای اجتماعی جایگاههای خوبی برای نمایش محتوا به سایر افراد است. اشتراکگذاری در شبکههای اجتماعی به محتوای شما پر و بال داده و باعث پیشرفت وبسایت شما خواهد شد. پس حتما شبکههای اجتماعی را با توجه به اولویت آنها انتخاب کرده و محتوای خود را درون آنها به اشتراک بگذارید. فقط یادتان باشد که برای هر شبکه اجتماعی باید نوع محتوای مشخصی را طراحی و تولید کنید.
بازاریابی با شبکههای اجتماعی

در این بخش اول باید اولویت شبکههای اجتماعی را بدانید و آنها را بشناسید. سپس به تولید محتوا در هر کدام از آنها بپردازید. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکداین بهترین شبکههای اجتماعی برای اشتراکگذاری و نوشتن محتوا هستند. استفاده از آنها یکی از روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ است که میتوانید با آن کار کنید.
بازاریابی ایمیلی یا email marketing

یکی دیگر از روشهایی که باید در بازاریابی اینترنتی در نظر بگیرید، ایمیل مارکتینگ است. با کمک این روش، مشتریان خود را از یک محصول جدید، یک خدمت جدید و محتوایی نو باخبر میسازید. ارسال اینگونه ایمیلها هم روش خود را دارد. باید بصورت بهینه و استاندارد آنها را ارسال کنید که موجب دلزدگی کاربران نشود. ارسال بیش از حد و بیهدف ایمیلها تنها مشتریان را از شما دور میکند. اما برای خبر دادن یک اتفاق خوب، بهترین گزینه ارسال ایمیل است.
تبلیغات

تبلیغات همیشه برای جذب مشتری بیشتر مورداستفاده قرار میگرفته است پس جزء نکات طلایی در بازاریابی اینترنتی هم به حساب میآید. تبلیغات انواع مختلفی دارد، شما می توانید از بنرهای تبلیغاتی استفاده کرده و بابت قرار دادن آنها در وبسایتهای سرشناس و پربازدید، ترافیک خوبی بگیرید.
از طرفی میتوانید با ارائه رپورتاژ، اطلاعاتی از خدمات خود و لینکهای هوشمندی از سایت را در اختیار کاربران قرار داده و اینگونه افراد بیشتری را به سمت خود بکشید.
نکات طلایی در بازاریابی اینترنتی
وقتی سایتی را میسازیم لازم است برای دیده شدن آن فعالیتهایی را انجام دهیم. مهمترین امری که این بین وجود دارد، دیجیتال مارکتینگ است. روشهای اصولی در دیجیتال مارکتینگ به ما کمک میکنند تا کسب و کارمان را رونق داده، در معرض دید افراد قرار داده و باعث بهبود وضعیت فروش خدمات یا محصولات خود شویم. برای این منظور فقط کافیست به نمونههای موجود در دنیای مجازی توجه کنید. همه آنها از این اصول استفاده کرده و به نتایج خوبی رسیدهاند. پس شما هم اگر این موارد را پیش بگیرید و یکی یکی اجرا کنید حتما نتایج خوبی خواهید گرفت.

درباره سجاد عزیزی
تقریبا از سال 90 کار حرفه ای رو توی فضای کسب و کار اینترنتی شروع کردم و تو این سالها برای شرکت های مختلفی کار کردم از کسب و کارهای کوچیک تا بیزنس های بزرگ ، سال 95 آژانس دیجیتال مارکتینگ اورینت رو راه اندازی کردم و تو این چند سال سعی کردیم تلاش کنیم تا در حد توان سیستم طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ رو توی ایران تغییر بدیم و به سیستم جهانی نزدیکتر کنیم .
نوشته های بیشتر از سجاد عزیزی2 دیدگاه
به گفتگوی ما بپیوندید و دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.
لذت بردیم ، ممنونم
خیلی مطلب خوبی بود ممنون