کسب و کار خود را به خانه بیاورید!

گاهی اوقات بنا به دلایلی مجبور میشویم کسب و کار خود را تعطیل کرده و دیگر به محیط کار نرویم. این دلایل میتواند چیزی شبیه به همین کرونایی باشد که این روزها همه را خانه نشین کرده و کسب و کارها را یک ماهی میشود که تق و لق کرده است. مگر میشود به مدت طولانی کارها را تعطیل کرد؟ اینگونه دیگر خبری از درآمد نیست و ورشکستگی را تجربه خواهید کرد. پس چاره کار چیست؟ کسب و کار خود را به خانه بیاورید یا به عبارتی کسب و کار از راه دور انجام دهید. البته منظورمان کسب و کارهاییست که واقعا امکان فعالیت بصورت دورکاری و از طریق اینترنت را دارند.
کسب و کار خود را به خانه بیاورید
مسلما اگر تا به امروز در محیط بیرون مشغول فعالیت بودهاید برایتان خیلی سخت است که در منزل بمانید و کار کنید. شاید در ظاهر بگویید چه بهتر! در خانه میمانم به تمامی کارهای خانه میرسم و کارم هم انجام میدهم. ولی یادتان باشد شما به عنوان یک کارمند به مدت ۸ ساعت تعهد کاری داشته و باید به خوبی به آن پایبند باشید.
در این مقاله میخواهیم به شما بگوییم با کمک تنظیم قراردادی برای خود چگونه کسب و کار خود را در منزل آغاز کرده و با موفقیت به انجام برسانید. با ما همراه باشید…
صبحها به موقع از خواب بیدار شوید
در شرکتی که کار میکنید معمولا چه ساعتی کارت میزنید؟ دقیقا باید راس همان ساعت کار خود را در منزل آغاز کنید. پس زودتر بیدار شده و صبحانه خود را بخورید و مشغول فعالیتهای شرکت شوید. اینگونه اولین قانون شرکت خود را رعایت کرده و میتوانید شروع خوبی داشته باشید.
برای فعالیتهای روزانه خود برنامهریزی داشته باشید
برنامهریزی عنصر اولیه هر چیزیست! البته که در محل کار خود همیشه برای فعالیت هایتان باید برنامه مشخصی داشته باشید اما حال که در منزل هستید، این برنامهریزی به مراتب باید قویتر و جدیتر باشد تا بتوانید کسب و کار از راه دور خود را منظم پیش بروید. در واقع نظم امر مهمی است که اگر به آن توجه نشود مطمئنا شما را با معضلات و مشکلات جدی رو به رو میکند.
تمرکز خود را افزایش دهید
واقعیت این است که هر جایی غیر از محیط کار، میتواند باعث حواسپرتی ما شود. پس باید تمامی مواردی را که موجب این قضیه میشود کنار بگذارید و فراموش کنید. از اعضای خانواده خود بخواهید تا شرایط شما را درک کرده و در تایمی که مربوط به کار شما میشود، با شما کاری نداشته باشند. به غیر از زمانی که برای صرف ناهار کنار آنها غذا میخورید.
در دسترس باشید
اگر کسب و کار شما بصورت تیمی است پس باید از راههای مختلفی مانند تلگرام، واتساپ یا هر مسنجر دیگری که مربوط به برقراری ارتباط سازمانی شماست، در دسترس باشید. همکاران شما حتما با شما در روز ارتباط میگیرند تا کارهایشان را انجام دهند پس شما هم باید حواستان در زمانهای کاری باشد که بتوانید پاسخگوی آنها باشید.
مکان کار خود را جدا کنید
در خانه در یک اتاق جداگانه و اگر میز کار دارید حتما در آنجا قرار گیرید تا محیط کارتان مجزا باشد. این مسئله به شما تا حد زیادی کمک خواهد کرد تا بتوانید بهتر کار کنید. حتی اگر این محیط دور از محیط خواب یا تخت باشد بهتر است. زیرا ممکن است در ساعتهای ظهر احساس خستگی کنید و تصمیم بگیرید بخوابید که این مسئله کاملا خلاف برنامه کاریست.
زمانهای استراحت خود را تنظیم کنید
حتما در محیط کار زمانهایی را استراحت کوتاه میکنید یا چای میل میکنید. این زمانها را در خانه عیناً برای خود درنظر بگیرید! اما حواستان باشد بیشتر از این زمان نشود. حتما باید مقررات را درنظر بگیرید. حواستان باشد حقوق میگیرید و باید این مسئله را با دقت کامل انجام دهید.
نور کافی را حتما درنظر بگیرید
اتاقی را درنظر بگیرید که دارای نور کافی باشد. زمانی که کار میکنید دقیقا مانند زمانیست که شما مطالعه میکنید. پس برای اینکه از خستگی و بیحوصلگی دور شوید حتما نور کافی را داشته باشید تا راحتتر به فعالیت خود ادامه دهید.
گل و گیاه گزینههای خوبی هستند
برای اینکه بتوانید محیط کار خود را پرانرژی کنید میتوانید از گل و گیاه در اتاق کمک بگیرید. گلها انرژی زیادی به افراد میبخشند و باعث شادابی خواهند شد. پس حتما یکی دو گلدان در اتاق خود بگذارید تا انرژی بگیرید.
صندلی راحت انتخاب کنید
چون برای طولانی مدت قرار است بنشینید حتما صندلی راحتی انتخاب کنید تا آسیب به بدن شما وارد نشود. این مسئله مهم است و در طولانی مدت ضرر زیادی به شما میزند پس فراموشش نکنید.
کسب و کار از راه دور را مدیریت کنیم
امروز درباره نحوه کسب و کار از راه دور صحبت کردیم و گفتیم که چگونه میتوان کسب و کار خود را به خانه بیاورید. مسلما لازم است روشهایی را درنظر گرفته و با آنها کنار بیایید تا بشود در زمانهای ضروری در منزل کار کرد.
البته ناگفته نماند که برخی افراد همیشه بصورت دورکار هستند و کسب و کار خود را در منزل انجام میدهند. این افراد به مرور زمان آموختهاند که چگونه باید خود را با شرایط وفق داده تا فعالیتهایشان به موقع و به درستی انجام شود. شما نیز میتوانید با این افراد کمی صحبت کنید تا زودتر به نتایج بهتری در کارتان دست یابید.

درباره سجاد عزیزی
تقریبا از سال 90 کار حرفه ای رو توی فضای کسب و کار اینترنتی شروع کردم و تو این سالها برای شرکت های مختلفی کار کردم از کسب و کارهای کوچیک تا بیزنس های بزرگ ، سال 95 آژانس دیجیتال مارکتینگ اورینت رو راه اندازی کردم و تو این چند سال سعی کردیم تلاش کنیم تا در حد توان سیستم طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ رو توی ایران تغییر بدیم و به سیستم جهانی نزدیکتر کنیم .
نوشته های بیشتر از سجاد عزیزی
دیدگاهتان را بنویسید